Organy ścigania w krajach europejskich powinny zbadać zawartość i politykę redakcyjną rosyjskich mediów propagandowych i ograniczać ich pracę, ponieważ działalność takich środków masowego przekazu stanowi zagrożenie dla europejskich demokracji – powiedział w komentarzu dla Guildhall David Stulík, starszy analityk czeskiego think tanku European Values.

„Działalność rosyjskich mediów propagandowych zagraża fundamentom demokratycznym, działają przeciwko nim. Takie media podważają zaufanie obywateli do państwa i podważają legitymację legalnie wybranych polityków, manipulują opinią publiczną i używają mowy nienawiści oraz rozpowszechniają narracje, które szkodzą społeczeństwu. Nawet przykłady rozpowszechniania przez rosyjskich propagandystów narracji o rzekomych zgonach w wyniku szczepień są przestępstwem w świetle ustawodawstwa wielu państw”

– powiedział David Stulik.

„W Europie trzeba ograniczać funkcjonowanie rosyjskich mediów, bo w swej istocie nie są to środki masowego przekazu, ale środki masowej dezinformacji, to nie jest praca dziennikarska, a czysta propaganda. Organy ścigania wraz ze służbami regulacyjnymi powinny sprawdzać pracę i rozpowszechniane treści niektórych mediów. Blokowanie mediów to proces. W społecznościach demokratycznych jest procedura i etapy, najpierw zapada decyzja o grzywnie i ostrzeżenie, a dopiero potem, po orzeczeniu sądu, regulator może cofnąć mediom koncesję”

– zaznaczył analityk.

Przypomnijmy, kilka dni temu na Łotwie odebrano licencję rosyjskiej telewizji propagandowej Russia-RTR, a dzisiaj władze łotewskie znacznie rozszerzyły listę rosyjskich kanałów telewizyjnych, których retransmisja jest zabroniona w tym kraju. 2 lutego prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski wprowadził w życie tą decyzję Rady Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony Ukrainy, która nałożyła sankcje na sieć wpływów Putina na Ukrainie, w tym na środki masowego przekazu (środki rosyjskiej propagandy i dezinformacji) – kanały telewizyjne 112 Ukraina, NewsOne i ZIK, które są kontrolowane przez Wiktora Medwedczuka, przyjaciela Putina i najbardziej wpływowego prorosyjskiego polityka Ukrainy.

Jagiellonia.org

PRZECZYTAJ:

„Orwell opisał, jak to działa”. Byli pracownicy rosyjskiej farmy trolli odsłonili kurtynę putinowskiego imperium kłamstw

Myśl Polska, Kresy.pl, Geopolityka.org etc. są kanałami szerzenia rosyjskich wpływów w Polsce. Opublikowano korespondencję kremlowskich urzędników (Rappoport-Leaks)

Imperium Kłamstw. Kreml wykorzystuje teorie spiskowe w wojnie informacyjnej przeciwko Zachodowi

To jest wojna! Propaganda antyamerykańska jest częścią wojny informacyjnej przeciwko Polsce